Vågen...

Jag är rädd...
 
Jag är rädd för vågen. Visst säger många att det är jobbigt att väga sig... Men för mig är det en skräck... Det går inte att beskriva känslan så att alla verkligen fattar hur jobbigt det är! 
Det är en ångest att veta hur mycket jag väger... Det är en ångest att jag vet att när jag står på vågen och tittar ner på talet som dyker upp, och känna en skam över sig själv att man tagit det så långt i sitt liv att man ska känna så här. Det är inte värt att vara stor om man ska känna så här. 
 
Jag skämtar mycket om att jag är stor och andra skämtar om det också... Men jag vet att de inte menar illa men det är klart jag tar åt mig även om alla är medvetna om det, och att min storlek är ett faktum , att skämtet inte är för att såra mig. Men jag vill inte vara ett skämt längre. Jag vill inte ens skämta om mig själv längre.
 
Jag tror att jag pratar om min storlek ganska öppet för att jag inte vill skämmas och att folk ska bli bekväma  med mig . Sanningen är att jag ändå skäms och alla känner sig obekväma. Det är som att jag själv sätter mig i en sitts där jag tycker det är okej att folk pratar om min vikt. Fan heller... 
 
Men jag ställde mig på vågen idag efter en natt av ångest och trodde att jag skulle ha gått upp allt jag gick ner i somras och mer!! Men jag hade faktiskt 2 kg kvar till min start vikt förra året. Inte för att det är bra heller, men det var skönt att jag inte gått upp allt, speciellt efter allt jag har proppat i mig i jul för att jag visste att jag inte skulle äta så mer byrån och med idag!
 
Det känns bättre nu och jag hoppas verkligen att jag inte behöver mäns ångest i framtiden för att väga mig. 


Kommentarer
Miranda

Jag insåg hur lite en våg betydde när jag började lchf där ett tag, och hamnade i en platå. vikten var densamma, men cm bara rasade. Jag insåg också att vikt inte betydde allt, inte när jag insåg att de tjejer jag tycker är snyggast väger typ 7 kg mer än "standard" för deras höjd, för att de hade så pass mycket muskler.

Jag säger inte att vågen är en dålig sak, jag insåg bara att cm talar mer, speciellt när man går ner i vikt!För mig var det centimeterna, kläderna på storlekarna (tygåtgången för mina sömnadsprojekt)
Och därför, när jag sen januari 2012 bara gått ner 3 kg, men ändå har två storlekar mindre,känns allt bra. visst, jag har kanske bara gått ner en storlek för att jag inte vågade ha rätt storlek. men två storlekar mindre kläder köper jag, och får komplimanger all the time. 3 kg. Fuck vågen, den är mest bara siffror.


(hejar på dig!)

Svar: Oj va grymt ! Aa vågen är inte allt !
None None

2013-01-03 @ 23:31:41
Jessica

Vad duktig Du är!!! Och modig!!! Jag bloggade mig igenom min viktresa, hjälpte mig väldigt mycket! ....jag var inte lika modig som Du, hade min blogg låst :S men det var skönt att få skriva av sig och dela med sig med mina närmsta. Och IDAG är det väldigt kul att läsa hur jag tänkte DÅ!
Jag kommer följa Dig här, JAG HEJAR PÅ DIG! Är övertygad att Du fixar det!!!!
(och det där med att vikten bara är en siffra är sant, väg Dig på en våg som mäter fett resp. muskelmassa, den uppföljningen blir ett nöje!!!!)
Kram & lycka till//grannen

Svar: Tack !! Åh va kul! Jaa jag tänkte på att låsa min.. Men sen valde jag att ha den öppen ;)
Juste en sån våg kanske man ska införskaffa sig ! Tack!
None None

2013-01-04 @ 12:57:43
Jessica

På vissa apotek kan man göra sån vägning (kallar det hellre mätning :)), tror det kostar en hundralapp el likn. Gör en nu och en igen efter en månad eller två :)

Svar: Oj det va ett stort steg att visa andra vad jag väger haha... Men bra att veta. Jag kanske tar mig modet att göra det ;)
None None

2013-01-04 @ 13:15:22
Paulina (i klassen)

Jag tycker att du är jättefin!!!

Svar: Tack Paulina! Desamma !!
None None

2013-01-04 @ 14:12:35
URL: http://soderlyan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0