Mat!! Det är för gott...

Jag fick börja äta mat för några veckor sen. Två måltider om dagen enligt handflatemetoden (minus kolhydrater). Itrim rekommenderar att man äter frukost och lunch och sedan två Itrim mål som mellis och middag. Så hur går det för mig ? 

Jo, i början gick det väldigt bra och jag höll mina portioner och tider jag ska äta. Nu går det också bra med jag äter inte konsekvent och kanske liiite för mycket. Anledningen är att jag har konstiga tider jag hinner äta samt att jag inte känner mig mätt förrän jag exploderar! 

Detta är nytt för mig. Jag kände mig alltid mätt efter en måltid förut men valde att äta mer ändå för att det var gott. Men nu är det som att min mättnadskänsla har rubbats. Inte varje dag men oftast. Jag tycker det är konstigt då jag åt 600 kcal i 1 månad och 800 kcal om dagen i 2 månader. Jag trodde min mage hade krympt ?? 

Det har den väl, men den tål mer ? Ingen aning ... 

Hur som helst måste jag vara strikt med mina mål för att jag ska fortsätta gå ner. Jag har ett mål till mitten av juli på 6,5 kg. Vi får se hur det går med det ! :-) 

Nu ska jag inte skriva för mycket på ett inlägg. Men jag har många ämnen jag vill prata av mig om :-) nästa gång kanske det blir om målsättning eller hur det känns att känna sina ben på kroppen ... Vi får se ;) 

Ha det gött! 

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0