En comeback... eller?

Jag har inte skrivit på mycket länge... för att jag slutade finna glädjen i det. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig för min egen skull. 
Det är så mycket som har hänt det senaste året känns det som... men allt kommer väl fram lite i taget.

Jag började skriva i bloggen för att inspirera mig själv och andra med en viktresa, en viktresa som skulle gå ner åt till ett hälsosammare liv. 


Förra året idag vägde jag som minst och var så otoligt stolt över mig själv. Jag kände att jag hade hittat kroppen jag var bekväm i och hade bestämt mig att jag inte skulle gå upp mer än 3 kg.... jag gick upp 3 kg, och sen 2 kg till... och sen några kg till... och kanske några till... fy fan asså, jag kunde inte stoppa det kändes det som.

Det gör så ont i mig att jag lät det gå så långt så jag nästan är tillbaka jävla ruta ett igen!! Men det gör mer ont i mig att jag börjar få kommentarer om min kropp... kommentarer jag verkligen inte vill höra även om dom inte är menade att vara taskiga. 
Folk förstår inte att mycket sitter mentalt och att jag har varit överviktig hela mitt liv och att det kanske tar hela resten av mitt liv att bli normalviktig. 
Jag för höra : ja men det är bara att gå och träna! Du måste träna! Ska du äta det där? Har du börjar gå upp i vikt? eller bara blickar som säger exakt vad dom tänker.... 

jag säger inte att alla måste förstå mig helt, men jag önska att man inte skulle prata om det hela tiden och tro att man får det att se så enkelt ut. För mig personligen är det inte enkelt, det är nästan så att jag funderar på att skaffa hjälp... någon professionell jag kan prata med om det här. Men vad ska jag säga till den personen? Att jag pendlar i vikt och älskar socker.... hur fan ska man rädda mig från det liksom... det finns väl nått sätt kanske.

Men någonting som får mig nu att känna en klump i halsen är att jag i 2 år har varit en inspirationskälla till många. Jag har fått personliga meddelanden och kommentarer och sett vänner, familj, främlingar och bekanta göra som jag för att gå ner i vikt.... men vad gör jag istället? Jag släpper på alla gränser, precis som jag har sagt att man inte skulle och jag har slutat träna och bara gett upp på något sätt. Har aldrig känt mig så obekväm i min kropp som jag gör nu...
Varför kunde jag inte bara följa min egna råd jag gav till folk??? 

äsch jag vet inte... köpte friskis och svettis kort igår och hoppas på att alla roliga pass ska hjälpa mig. 

Nu ska jag till itrim för att göra min 18 månaders uppföljning, förmodligen kommer jag att gråta för att jag skäms så himla mycket. 

men vad brukar man säga...imorgon är en ny dag med nya tag! 


Kommentarer
Bea

Låter som att du är sockerberoende ...

Svar: Bland annat ja ...
None None

2015-08-26 @ 12:29:58
Anonym

Jag är i exakt samma situation som dig.. Känns för jävligt man känner sig som en loser.. Funderar mycket på om man är för hård och elak mot sig själv?! Jag har iaf tagit kontakt med en kurator för att sedan se om hon tycker jag behöver yttligare hjälp.. För tror iaf jag behöver hjälp och verktyg med att bli mer snäll mot mig själv försöka se positivt ist för negativt! Tror att mår man bra inne i sig själv kanske man inte behöver ta till mat hela tiden för allt...så tycker din idé med hjälp är bra! Jag tänker börja med en svår uppgift att minska portionerna på min tallrik! Försöka hålla mig till att äta godis en dag i veckan men har förstått att vara drastisk inte funkar för mig så tänker i början äta något gott på ons sen en dag på helgen! Tror att du kommer hitta ett sätt att gå ner i vikt igen men vi måste nog framförallt bli snällare och tycka om oss mer först.. För hur glad och uppåt blev du av att skriva det här? (Vet att man behöver dela med sig av det dåliga oxå) jag är trött på att vi vackra kvinnor bara ser allt dåligt med oss själva! Kram på dig och lycka till

Svar: Ja det är en så sjukt jobbig känsla!
Vilket bra första steg du har tagit ! Jag har också förstått att många som kontaktat mig att det är nyttigt att få hjälp av en proffesionell! Men ibland tar det emot att söka hjälp... Men det är dags nu för mig !

Du verkar har en bra och stabil plan ! Heja dig!

Man måste ha små mål för att nå det stora... Men det kan också vara svårt tycker jag!

Jag ska fortsätta skriva av mig på bloggen för min egen skull , och du är välkommen att dela med dig också !:)

Vi får vara starka !

Kram !!
None None

2015-08-27 @ 07:06:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0