Pannkakor a la lchf ... Fiasko?

Oooookeeey ! Jag ville sedan igår kväll göra lchf pannkakor till frukost idag och förberedde mig på detta . Sist jag gjorde det blev det ett fiasko och såg ut som friterade ägg .

Så jag gjorde ett annat recept med mandelmjöl istället för fiberhusk . Det är grädde i den som ersätter mjölk ... Jag önskade att jag lagt mjölk.
Den första pannkakan såg bra ut ända tills jag skulle vända på den ... Freaking smulpaj blev det ! Så jag tänkte att om jag lägger kokos i blir smeten fastare... Vet inte om det blev så .. Men lite kanske :)

Men de gick ändå sönder så jag kom på .. Smart som man är ...-_- ... Att jag gör dom mindre som plättar. Detta gick lite bättre ;)

Pannkakorna var svåra att få till och var väääldigt mäktiga .. Nästan så jag fortfarande mår illa . Det får dröja ett tag innan jag gör de igen .
De som blev smuliga hackade jg sönder mer och la i en liten låda med hallon på och har som mellanmål ;) de andra hela får bli frukost imorgon !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0