Mitt första inlägg

Dett är mitt första inlägg på blogg.se och egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har skrivit i  en blogg tidigare förra året, fast då på Tumblr. Den var jättebra och enkel att hantera för mig som aldrig förstått mig på bloggar, men det gick inte att lämna kommentarer vilket många ville då.
 
För att komma till anledningen varför jag har skapat och skriver i denna blogg... Jag vill gå ner i vikt. Jag har utan att överdriva testat allt du kan tänka dig!! Det är klart att jag har gått ner på många av de... men inget håller mer än 2-3 månader innan jag går upp nästan allt igen om inte mer! Det gör ont i hjärtat att jag inte klarar av detta... eller jag vet inte ens om det är fel på mig längre.. kan det vara metoderna som har förstört min kropp? vet inte...
 
Jag vill få slut på det här, jag orkar inte leva som jag gör idag. Jag vill verkligen inte må och se ut som jag gör! Varför är det så svårt dåååå, om jag har viljan?? Jag är trött på att folk kommenterar att jag måste gå ner i vikt, äta rätt, träna och alltid bry sig om min vikt. Det är självklart att jag vill gå ner för min egen skull, men det känns som att det blir påtvingat av andra utan att de alltid säger det med ord.
Alla känner nog mig som en glad och positiv tjej som har energi och kärlek till allt och alla. Det stämmer absolut till en viss del... jag är allt detta, men en del har börjat svalna bort. Det är som att för varje kilo jag går upp tappar jag en liten bit av mig själv, eller iallfall det som andra har uppfattat utav mig.
Det är vekligen inte så att jag går runt och är deppig hela dagarna, men jag märker att min vikt har påverkat mig negativt så mycket, speciellt på senaste tiden och vill nu göra nått för att förändra detta. Jag vill få tillbaka all min lust och energi jag hade!!
 
Med detta har jag sedan en månad tidigare bestämt mig för att köra stenhårt på LCHF-metoden igen. Jag har gjort den en gång  tidigare men höll den inte pågrund av att det var mycket svårt under sommaren på jobbet i en restaurang. Jag kunde verkligen inte beställa specialmat varje dag, utan fick anpassa mig. Detta ledde till att jag smååt mer o mer och gick upp allt. Jag blev såååå arg på mig själv som hade gått ner 9 kg på 7 veckor och mått så bra!
 
Denna "diet" är verkligen den jag har mått bäst av. Det finns många olika tankar om den men det funkar för mig och det är den jag ska göra från och med imorgon. Det är dags för en förändring och jag ska klara detta, förhoppningsvis med stöd från vänner och familj!
 
Jag är stark och redo!
 


Kommentarer
petra

Duktiga fina natta. Jag tror på dig och vi kan kämpa tillsammans. Jag ska gå ner 10 kg till mitt bröllop:) lets go girl

Svar: tack petra!! åh vilket härligt mål! lycka till!! lets do this!
None None

2013-01-03 @ 01:57:48
Sonia

YEEEY! kämpa på, i'm with you girl! bachig

Svar: taack bästaasteee!! muuuuaaa <3
None None

2013-01-03 @ 07:53:00
Cecilia

Det kommer gå jättebra! Jag håller tummarna för dig :) ni får komma hem till mig o äta nyttig mat ngn dag :) puss

Svar: tack tack cecilia! jaaa det får vi göra och ni hos oss! :D
None None

2013-01-03 @ 10:25:02
Träningsintresserad

Jag kan verkligen rekommendera Fredrik paulúns bok 50 genvägar till fettförbränning! Lätt läst och lätt att förstå, Han förklarar varför det funkar som det gör, och det är små tips om hur du kan göra under din vardag för att inte gå upp i vikt! Jag älskar den! Sen så får jag massvis med motivation genom tidningen Hälsa och Fitness! Jätte bra tidning! Lycka till! ;)

Svar: tackar så mycket!! jag ska kolla in den!
None None

2013-01-03 @ 11:18:46
Caisa

Du är en sådan inspirerade tjej Nathalie :) Jag kämpar själv dagligen mot alla frestelser som finns här i världen och har nu bestämt mig. 2013 ska jag göra min kropp en tjänst och bli hälsosammare! Punkt. (the point isn't to become a skinny as bitch, I just want to be healthy :))

Woho, 2013 - here I come!
Cheers to a healthy lifestyle ;)

Svar: det är ju grymt ju!jaa verkligen, det viktigaste är att vi mår bra!! jag hejar på dig också!
None None

2013-01-03 @ 13:08:48
URL: http://casadecaisa.blogspot.com
Hajir Alsin

Kära Nathalie! Fick rysningar och en tår i ögat när jag läste detta. Har du styrkan att skriva detta fantastiska inlägg så klarar du att gå ner de kilon du vill. Du får hänga med din älskling och springa framöver. I början är det bra om man går fort så du inte får ont i knäna.. Kraaam ❤

Svar: Men gulliga hajir! tack tack!haha aaa han är lite för snabb för mig... jag får släntra efter ;)
None None

2013-01-03 @ 13:19:37
Emelie från klassen

Jag har på senare tid gått upp 8kg, delvis för att jag äter precis vad jag vill och för att jag har slutat att träna. Jag har börjat få ont i gallan flertal gånger, kroppen börjar knaka och härja.. Jag ser det som ett varningstecken (jag vill inte inse att man åldras haha). Nu är det slut på fikastunder med bullar och allt i skolan! Nu kör vi tjejen!! :D

Svar: Aaa jag förstår! aj då, det är bra att du märker det nu och inte långt framöver så gallan tar mer stryk så att säga. Det är bra att äta bra i skolan även om man är trött och bara vill få i sig nått snabbt ;)
vi får peppa varandra ! underbart att jag har någon i skolan som dig!
None None

2013-01-03 @ 16:35:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0