Min första måltid

Idag vaknade jag sent och bestämde mig för att äta en ganska stor frukost :) detta är en av min favorit äggrätter . Mormor brukade alltid göra det här till mig och jag njuter varje gång !

1 burk krossade tomater
1 klyfta vitlök
1/2 lök
3 ägg

Hacka vitlöken och löken och fräs i smör eller olja, i en liten kastrull Häll i tomaterna och låt koka i 10 min på medelhög värme. Salta och peppra ganska generöst (smaka av !) Knäck försiktigt i äggen med lite mellanrum . Låt koka i 10 min. Jag vände på dem sista minuten också .

Häll upp på en tallrik och njut !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0