Krämig soppa med kyckling

I Did it again..
Jag har varit sugen på soppa i en vecka nu... En krämig soppa!

Idag är jag ledig från SU och bestämde mig för att göra en god soppa. Googlade krämig kycklingsoppa.. Hitta ett recept ... Som jag bara tog inspiration av för ingredienserna. Men följde knappt den ... Oops
Soppan blev jättegod faktiskt! Jag kanske skulle haft lite ner sting i den ...

Har inga exakta mått, men ingredienserna är:
Champinjoner ( skiva tunt)
Gullök ( skiva tunt)
Färsk chili ( kärna ur, hack)
Vitlök
Haricoverts ( dela till liite minde bitar)
Morötter ( skiva tunt)
Mjölk
Grädde
Vatten
Buljong
Potatismjöl
Kyckling

Fräs champinjon och morötter. Ta ut. Fräs lök , chili, vitlök. Ta ut.
Ca 6 dl vatten , 2 kycklingbuljong.
3 dl grädde, ca 2 dl mjölk
Blanda ut potatismjöl i lite vatten häll i grytan.
I med Haricoverts. Sedan allt annat.
Krydda som du vill och späd ut den med mjölk om den blir för tjock. ( annars blir det en god gryta ;) )
Kycklingen hade jag ubgsbakat dagen innan . Så det var bara rester ;) men skulle kunna lägga lövbiff eller nått :-)

Jag kryddade med oregano, salt , peppar , paprikapulver och rosmarin.

Bon apitit!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0