Knäckefröd

Igår gjorde jag och syrran nått jag kallar knäckefröd... Typ knäckebröd .. Men ändå inte ;) mumsigt va det !
Jag försökte följ ett recept ... Ändå gjorde jag som vanligt som jag själv ville:p därför är det svårt att beskriva receptet ;)

Det innehöll iallfall:
En liten påse pumpafrön
Sesamfrön
Linfrön
Solrosfrön
2 matskedar fiberhusk
5 dl vatten

Blanda ihop allt och vänta 10 min

Dela upp smeten på två plåtar och bre ut det tunt utan att det blir hål.

Salta med flingsalt eller vanlig.

In i ugnen i en timme och 10 min . Ut med dom och skiva i bitar !

Supergott med smör och ost ! Bra frukost ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0