Fredagsmys med mormor, med massa tankar i huvet...

Idag hälsar jag på mormor och ska sova över här ikväll. Myspys!
det känns så konstigt att jag inte automatiskt går till bordet hon ha i vardagsrummet och plockar på mig pepparkakor, torkat frukt och annat gott.... Jag är så van att göra så. 
Istället var jag väl förberedd och tog med mig det jag kan äta hit, och gick kött och sallad till lunch :-) 
meeeen eftersom det är fredag vill jag lyxa till det med lite snacks mellan vill inte vända upp och ner på köket här. Så jag gick och köpte cola light och kastanjer som vi ska sitta och mumsa på ....
 
Dock insåg jag på vägen hem att kastanjer antagligen har högt kolhydrathalt. Jag kollade upp det ... De handel faktiskt ganska hög halt.... Men men det är inte en chokladkaka iallafall!
 
En sak jag tänkte på nu när jag sitter är i soffan och ska käka gott är hur fantastiskt det är att man kan äta gott utan att behöva oroa sig för att gå upp 2 kg ! Det finns såååå mycket alternativ för de som inte äter kolhydrater! 
Min värsta mardröm hade varit om jag blivit så stor att jag just bara kunnat sitta i soffan i mjukisbyxor för att jag inte kommer in i nått annat... 
Fyyy..., jag vill inte dit! Men jag är så rädd att jag kommer falla tillbaka in i det gamla dumma träsket !
 
Egentligen tycker jag inte att kolhydrater är nått dåligt, men jag har tappat kontrollen. Det är som att jag inte hade kunnat överleva utan lite socker varje dag. För mig är det just sockret som är boven. Det är en kamp varje dag som jag inte får i mig socker. 
Sist jag gjorde lchf höll jag första veckan på att svimma hela tiden. Det var en sån chock för mig att inte få i mig socker. Men det gick ju bra efteråt. Det ända jag saknade och jag vet att jag kommer sakna snart är potatis!!! åhhh det är min bäst vän..... Not anymore!
 
Jag ska motstå frestelserna för att inte hamna i soffan med mjukisbyxor som det enda alternativet!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0