GI- metoden ?

Jag började med lchf och hoppades på att rasa i vikt för att sedan gå över till GI-metoden efter påsk...
Jag har tankar på att byta redan i mars samtidigt som jag är rädd för att gå upp allt jag gått ner för att jag ändrar kost för snabbt igen ...

Om jag byter metod kanske det blir som alla andra gånger .. Kroppen hinner inte vänja sig och då går jag upp allt ändå ...


Kanske ska vänta ett par månader till och se om jg går ner .. I dont know.

Jag har svårt att acceptera att jag går ner långsamt .... Jag tycker det går lite för långsamt :/



Kommentarer
Sonia

GI-metoden är ju inte så himla annorlunda från LCHF, väl? :) Jag tycker du ska göra såhär: ät inget socker, mindre kolhydrater och mer grönsaker och frukt. Och framförallt försök äta mindre portioner. Tänk inte så strikt, jag lovar att du kommer gå ner då! Det var så jag gjorde i Armenien och jag gick ner 4 kg på två veckor trots att jag stannat upp totalt i Sverige. Åt t om glass ibland i Armenien, haha. Är så jag gör nu, jag försöker att inte tänka för strikt. Ha kul! :) Du är jätteduktig! <3

2013-02-27 @ 13:03:14
Josefine

Du är stark och kommer klara detta!
Ta små steg åt gången och ha tålamod.
Jag har provat båda två och båda metoderna funkar.
Om du känner att du inte får den effekt du vill ha så minska lite på portionen. Kör hårt med träningen och allt.
Du är jätteduktig!

2013-02-27 @ 20:11:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0