Straffa inte dig själv .. Belöna dig istället !

Jag insåg nu på vägen ner till bussen att varje gång jag har börjat med en ny diet, har det varit på grund av att jag på nått vis vill straffa mig själv för vad jag har gjort. Men det jag har kommit till insikt med nu ... Är att jag vill belöna mig själv ,mitt liv med ett hälsosamt, realistiskt liv med goda vanor istället för de dåliga jag har nu. 

Bara denna instinkt får mig att kommer mig väldigt motiverad för framtiden ! 


Hoppas alla vill belöna sig själv istället för att straffa sig själv ... Det lönar sig kanske inte ens inte i slutändan! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0