I'm back!

Herregud vilket år!! Jag har gått ett 1/2 år på min utbildning, jag har flyttat hemifrån, blivit sambo med min kille ;), och har börjat gå upp i vikt.... 

Jag har inte skrivit här på länge för att jag någonstans i augusti- september tappa all motivation för att fortsätta med lchf eller att vara nyttig över huvudtaget ... 
Det kändes så pinsamt att komma tillbaka och börja skriva när jag visste att jag hade börjat gå upp i vikt igen... Som en besvikelse för mig själv men också för andra få jag har visat upp mig som 15 kg lättare på bilder och i verkligheten. 

Jag har mått dåligt överens detta ett bra tag ... Och igår kom en av de mest konstigaste känslor som jag tidigare Inte känt på samma sätt över mig! 

Jag grät i flera timmar över att jag alltid lyckas gå ner minst 10kg och sedan går jag upp allt igen. Att jag saknar disciplinen för att lyckas hålla en jämn viktnedgång... Vilken looser jag är kände jag  !

Jag mådde skit och min sambo tröstade mig så gott han kunde men jag kände att ingen kan göra nått åt det här förutom jag . Mamma kom till och med över för att hjälpa mig... 
Ush vilken dålig dag ! 

Jag har fått massa tips om vad jag kan göra ... Äta mindre, regelbundet, träna mer osv... 
Problemet verkar dock vara att jag inte kan hålla mig till något fullt ut! Max 7 månader liksom.... Det känns inte bra.


Jag har funderat på Itrim några veckor nu. 1- 2 årigt program där de hela tiden följer upp mig. Många rekommenderar detta, och min mamma gick ner nästan 20 kg med Itrim! 

Jag har läst mycket om det och det skulle kännas så sjukt skönt att får gå i gruppsamtal med främlingar och bara köra på stenhårt! Jag har upptäckt att jag vill prestera mer när jag är i grupper där jag inte känner någon ! Detta verkar bra för mig ! 

Jag hat inte bestämt mig helt , men jag har bokat in ett informationsmöte med dem på tisdag för att veta mer !


Wish me luck! 


Kommentarer
Linnea

Vi hejar på dig Nathalie, lycka till :*

2013-12-04 @ 12:44:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

funlight.blogg.se

Detta är en blogg som började med att handla om ett nytt liv utan kolhydrater. Tanken var att jag skulle köra stenhårt på LCHF-metoden ett bra tag och sedan se vart detta leder mig. Jag har gjort andra dieter på vägen också .... men nu är jag tillbaka till lchf ! ;)

RSS 2.0